Naše moto: Do školy s chutí a bez obav
Charakteristika Základní školy Štětí, Školní 559
Jsme základní školou, ve které vyučujeme podle vzdělávacího programu Do školy s chutí a bez obav. V prvním ročníku se dětí učí číst metodou Sfumato, v této třídě také začínají s výukou angličtiny. Pro žáky vyšších ročníků nabízíme jako druhý jazyk němčinu. Všechny třídy jsou vybaveny interaktivními tabulemi. Využíváme elektronické žákovské knížky a třídní knihy v systému Škola on-line. Podporujeme maximální rozvoj dětí s vývojovými poruchami – jsou zřízena tři oddělení logopedie,předmět speciální pedagogické péče a pedagogická intervence.
Od 1.7.2019 je pověřenec GDPR pro naši školu Ing. Jiří Tyšer.
Novinky z naší školy
Laboratorní práce - přírodopis - 7.třída - Agama v hlavní roli
Plazi a ještěři jsou svědkové dávných časů, ještěři jsou nejpočetnější skupinou plazů a agama vousatá (australská) dosahuje velikosti až 60 cm a dožívá se až 15 let. O těchto a dalších zajímavostech se učíme v přírodopisu v 7. třídě a vždy se těšíme na laboratorní práce, až budeme moci na vlastní oči vidět všechno, o čem se v rámci hodin dozvídáme. V listopadu jsme při laboratorním cvičení pozorovali vnější stavbu těla ryby, ptačího peří, kůže z hadů i agamy. Živou Agamu vousatou přinesl spolužák Jakub Chalupa a my tak mohli pozorovat její chování, příjem potravy i její nádherně zbarvenou kůži. Agama je denní ještěr z čeledi agamovitých, má žluté až světle hnědé zbarvení a stejně jako hadi svléká svou kůži a to po jednotlivých částech a v různém časovém odstupu. V rámci výzkumu jsme si mohli pod mikroskopem kromě jiného prohlédnout peří nejrůznějších ptáků, hmyz - vosu, mouchu, saranče atd. a nechyběla ani již zmíněná kůže hadů i agamy vousaté. Při této činnosti se učíme nejen znát kmen, podkmen, řád, rod, třídu a druh vybraných živočichů, ale máme možnost vidět na vlastní oči reakce a chování těchto zvířat. Opět se těšíme na další společnou činnost v rámci hodin přírodopisu.
Žáci 7.třídy a Mgr. Ivana Běloubková
Fotky zde
Výroba krystalů
V rámci mezipředmětových vztahů jsme si mohli v hodině výtvarné výchovy vyzkoušet výrobu krystalů. O krystalizaci se učíme v rámci předmětu chemie a tato fázová přeměna nás zaujala natolik, že jsme si chtěli zkusit vyrobit krystal i při výtvarné výchově. Krystalizace je druh fázové přeměny, při které dochází k pravidelnému uspořádání částic do krystalické mřížky. Nejznámější jsou kapalné krystaly, které jsme se pokusili vyrobit. Důležité bylo mít na všechno dostatek času a vytvoření krystalických zárodků se stalo skutečností. Krystalizace je důležitým postupem pro mnoho technických odvětví. Při tomto pokusu byly krystalické materiály dodány v podobě prášku, který se smíchal s vodou a po smíchání vznikla kašovitá hmota, jak můžete vidět v zelených silikonových miskách na přiložených fotografiích. Při pokusu jsme samozřejmě používali gumové rukavice a dávali pod dohledem paní učitelky pozor při zacházení s připraveným materiálem. Krystalizaci jsme si užili a těšíme se na další netradiční aktivity při hodinách výtvarné výchovy.
Žáci 8.třídy a Mgr. Ivana Běloubková
Foto zde
Minor
Romana Hrovatitschová